Samolot PZL M-20 Mewa


   

 

PZL M-20 "Mewa"

Samolot PZL M-20 Mewa to samolot produkcji polskiej na licencji Piper Seneca II. Samolot produkowany w PZL Mielec od 1978 roku, oblatany po raz pierwszy w Polsce rok później. Samolot produkowany do momentu przejęcia PZL Mielec przez Sikorsky Aircraft Company. Według różnych danych wyprodukowano 20 – 23 egzemplarze, które służyły w LPR, Straży Granicznej czy w 103 Pułku Lotnictwa MSW.

Konstrukcja
Sześciomiejscowy samolot konstrukcji całkowicie metalowej, dwusilnikowy dolnopłat wolnonośny. Podwozie chowane z przednim kółkiem sterowanym. Usterzenie w układzie klasycznym. W samolocie zastosowano szczelinowe lotki i klapy. Jednostka napędowa to dwa silniki tłokowe sześciocylindrowe CONTINENTAL TSIO –360KB, LTSIO–360KB o mocy 220 KM każdy. Ciąg wytwarzany jest przez dwułopatowe śmigło o zmiennym skoku.

Szkolenie w OKL PRz
Samolot wykorzystywany w OKL do szkolenia kadry.

Osiągi
Masa samolotu 1280 kg, max masa startowa 1995 kg.
Prędkość przelotowa 135 kts
Prędkość max. dopuszczalna 195 kts
Zasięg 882 NM (1635 km) 5h40’lotu
Dopuszczony do lotów VFR/IFR dzień, noc
Wyposażony w ADF, GPS, VOR/ILS, DME, XPDR, AP, Met. Radar.

W OKL posiadamy jeden latający egz. samolotu PZL M20: SP-TUB.
 


| PZL-110 | TB-9 | XL-2 | PA-28 | PA-34 | Z-242L | M-20 | FNPT |



 
     

 
administrator  

 realizacja