Piper PA-28 "Arrow"
Piper
rozpoczął produkcję serii PA-28 na początku lat ‘60
ubiegłego wieku. Certyfikacja miała miejsce w 1960
roku. Rodzina samolotów PA-28 jest zróżnicowana pod
względem ilości miejsc, silników, rodzajów podwozia
itp. Produkcja PA-28 R201 Arrow, który jest na
wyposażeniu Ośrodka jest produkowany do chwili
obecnej i konkuruje z samolotami takimi jak Cessna
C-172 RG.
Konstrukcja
Czteromiejscowy samolot konstrukcji całkowicie
metalowej, jednosilnikowy dolnopłat wolnonośny.
Podwozie chowane z przednim kółkiem sterowanym.
Usterzenie w układzie klasycznym. W samolocie
zastosowano lotki szczelinowe i klapy Fowlera.
Jednostka napędowa to silnik tłokowy,
czterocylindrowy Lycoming IO-360 o mocy 200KM. Ciąg
wytwarzany jest przez (dwułopatowe SP-TUT)
(trójpłatowe SP-TUA) śmigło o zmiennym skoku.
Szkolenie w OKL PRz
Samolot Piper PA-28 Arrow wykorzystywany jest na
zadania Z1/X
Osiągi
Masa samolotu 857 kg, max masa startu (MTOW) 1248 kg.
Prędkość przelotowa max. 270 km/h
Prędkość max. dopuszczalna 340 km/h
Zasięg 510 km 7h lotu
Dopuszczony do lotów VFR i IFR dzień, noc
Wyposażony w ADF, GPS, VOR/ILS, DME, XPDR, AP
W OKL
posiadamy latające 2 egz. samolotu PA-28: SP-TUA,
SP-TUT.
|